mandag 10. januar 2011

Oppdatert: På'n igjen..

Da er løypemaskinene i gang igjen! Drammen er først ute, noe de har vært ofte den siste måneden, og det er positivt!

Føret har vært litt vekslende, og flere steder har det være plussgrader, noe som betyr at snøen er litt omdanna, og at sporene kan ha blitt harde. Det vil nok være behov for å frese og sette nye spor mange steder.

Drammen er som sagt i gang, og kjører lysløypenettet nå i morgentimene. På formiddagen har det også blitt kjørt til Tverken, samt rundene på Tverråsen og Skimten.

Konnerud er man også i gang fra Dalen P-plass, og vil kjøre Sagdamrunden nå på morgenen. I Går ble alt av løyper på Konnerud og i Strømsåsen kjørt.

Lier har i dag kjørt fra Eggevollen til Eiksetra, Skimten og Storsteinsfjell, samt ned til Undersrud.

Smøretips morgenen: Det er ca -1 grad, og man bør bruke VR 50. Rode multigrade kan også fungere. I lavereliggende støkt vil det kanskje være behov for VR 55.

Smøretips kvelden: Nå har tempen sunket kraftig, ca -7 grader, så nå er det blå swix føre, evnt VR40.

Jeg kommer tilbake med mer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Værstasjonen som er på Eiksetra er genial. En slik på Tverken også hadde vært veldig nyttig når det er store temperaturforskjeller, eller nå som det er vanskelige smøreforhold. Noen som vet hva slikt koster, og hvem som burde blitt forepurt for å sette opp en slik?
Bjørn

Dagis sa...

Enig! Vi trenger en slik på Tverken også, og for den saks skyld ett eller annet sted i lysløypa. Men på Eiksetra er det ofte mye kaldere enn på Drammens-siden av Skimten. Det er ihvertfall min erfaring.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk