lørdag 1. januar 2011

Mye vind i går

oppdatering søndag morgen: I dag kjører Drammen de løypene som ikke ble tatt i går, dvs ned til Turheisen, rundt Hvalsdammen og opp til Tverken via Pantegutten og førtse del av Kamstrupen inn til Langemyr.

Lier kjørte i går ettermiddag alt av løyper fra Eggevollen til Svarthamna og Vrangen, samt opp til Skimten, Storsteinsfjell og ned til Undersrud. Det ble også kjørt fra Kanada til Kluftetangene.

Smøretips søndag: Det er kaldere igjen, så nå er det føre for blå swix, eller VR 40.

Lørdag: Først vil jeg benytte anledningen til å ønske alle lesere et godt nytt skiår! Måtte det bli like flott som det gamle året, hvor vi hadde skiføre i 7 av årets 12 måneder!

I går blåste det kraftig, slik at sporene i marka nå vil ha en rekke greiner, barnåler og kongler, noe som går ut over kvaliteten.

Drammen har nå kjørt fra Spiralen og opp til Skimten. Begge rundene samt Kamstrupen skal kjøres i dag. Nedre Eiker har kjørt på Årbogen og fra Aron og Solbergelva inn mot Marivann. Jeg regner med at alle løyper i Ulevannsområdet vil bli tatt i dag.

Det er nå ca -1 grad i marka, og det er litt mer utfordrende å smøre. I dag vil jeg forsøke å legge et par lag Rode multigrade i bånn, og så 3-4 tynne lag VR 50 på toppen. LF 8 glider.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk