torsdag 6. januar 2011

Løse spor, men marka er åpen!

Da har det kommet ca 20 cm snø, og dette betyr løse forhold de aller fleste steder. Det er ca -5 grader i høyden.

Lier har i dag kjørt mesteparten av løypenettet fra Kanada til Nykjua og Saga, og videre over fra Saga til Lelangen og ned til Eiksetra. I ettermiddag kjøres alt av løyper i Eikseterområdet igjen. Lysløypa har allerede vært kjørt 2 ganger i dag, og vil bli kjørt til kvelden også.

Drammen har kjørt alle hovedløyper fra Spiralen til Tverken, samt rundene på Tverråsen, Skimten og Kamstrupen.

Nedre Eiker har kjørt alle løypene på Årbogen, samt fra Ulevann rundt Vrangla, til Langvann, videre ned til Vrangen og Marivann rundt. Løypene fra Solbergelva vil bli kjørt i morgen.

Smøretips: I dag anbefaler jeg blå swix eller VR 40.

1 kommentar:

Anonym sa...

Overraskende faste spor fra Årkvisla til Tverken i kveld.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk