onsdag 26. januar 2011

ski tapt og ski funnet!

Hei, en leser skriver i en kommentar: "hei jeg har glemt igjenn et par ski på parkeringen landfalltjern tirsdag 18.01. du kan ta kontakt på tlf:41612890 eller larspreg@hotmail.com"
En annen leser skriver tidligere samme uke: TKS sa...gjentar denne: Jeg tok med meg et par gjenglemte ski fra den øvre parkeringen ved Landfalltjern i går kveld(19.01). Post kontaktinfo om det er dine ski, så tar jeg kontakt med deg.


Løypebasen i Drammen, Bjørn Ringstad tipsa meg om dette. Så nå håper jeg skia finner tilbake til sin rette eier!! Bjrøn sa forøvrig at de har problemer med en av spormaskinene på Konnerud, og det er årsaken til litt dårlige forhold på denne dia av elva akkurat nå. Takk til Bjørn!

Løyper i dag: Drammen har kjørt så og si hele løypenettet, så her er det flotte forhold i kulda. Øvre Eiker har kjørt fra Hokksund og helt opp til Sanukollen, mens Modum har kjørt fra Sponevollen og inn til Liers løypenett på Kluftetangene. Jeg håper det kommer mer snø herfra og ned til Saga før Hauern, fordi her er det tynt etter skogsdrifta.

Smøretips: Meget enkelt å få feste, bruk blå eller en blanding av blå og grønn. Viktig med glider nå, bruk CH 4 og finslipte ski.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har ikke vært ute på et par dager: Bør det ligges noe grunnklister i bunn pga slitasjen? (skal ut i området Tverken/Kamstrup/Tverråsen)

Anonym sa...

Universalklister (muligrade) fungert bra i dag rundt Skimtvann. Mildere i høyden(noen få minus). Var det snakk om termometer på kameraet på Tverken?

Torleif sa...

Skal gå gjennom Hauern-løypa på søndag. Hvordan er forholdene der nå? Er det veldig grov snø, så isklister med dekke kan anbefales, eller var det ikke så varmt i finnemarka i helga at det ble isete?

Anonym sa...

isklister ikke nødvendig etter at løypene ble kjørt på nytt.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk