søndag 16. januar 2011

Søndagsturen er redda!

Det har kommet enda en del cm snø, og spor satt i går er snødd igjen.

I dag har Lier kjørt spor i Eikseterområdet, alle hovedløyper, samt runden på Storsteinsfjell. Utover formiddagen vil det også bli kjørt fra Eiksetra forbi Lelangen til Saga, Nykjua, Fallet og Kanada.

Drammen har på morgenen kjørt hele hovedløypenettet fra Spiralen til rundene på Skimten og Tverråsen. Så her ligger alle muligheter åpne!
Nedre Eiker har kjørt fra Aron og inn på skauen til Marivann, Vrangen, Solbergvann og Ulevann, samt på Årbogen.

Konnerud er nesten alt av løyper kjørt, fra Dalen til Sagdamrunden, ned til Heia og Andorsrud, opp Katthusdalen, alle løypene fra mifhytta, til og med inn mot Sirikjerke. Strømsåsen kjøres i skrivende stund.

Smøretips: Det er nå ca -4 grader, od det er ok å bruke blå extra eller VR 40. Personlig så anbefaler jeg Rode weiss. Men legg merke til at det er meldt varmere i ettermiddag/kveld, og tempen forventes å stige over 0 grader. Da vil nok VR50 eller 55 være å foretrekke.

1 kommentar:

Jens sa...

Imponerende arbeid av disse som setter spor for oss. Tusen takk for kanonbra innsats!!

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk