tirsdag 25. januar 2011

Store deler av nettet er kjørt i dag

Hei alle! Store deler av løypenettet er kjørt igjen i dag. Det gjelder Drammen, om har kjørt hele hovedløypenettet, først på Spiralen og deretter på rundene inne på Skimten, Tverråsen og Kamstrupen.

Nedre Eiker har også friska opp løypene, fra Aron og nesten ned til Solbergelva, samt alle løypene inne på skauen fra Marivann til Vrangen, Ulevann, Langvann og rundt Vrangla. Dessuten på Årbogen.

Alle løyper på Konnerud og i Strømsåsen, samt fra mifhytta er også kjørt, med unntak av forbindelsen til Sande og opp mot Sirikjerke.

Smøretips: Det er generelt kaldere igjen nå, og det er føre for blå swix eller VR 40. VR 40 er litt mer motstandsdyktig mot slitaje, så jeg ville satsa på den.

3 kommentarer:

Park sa...

Supre forhold, spesielt inne på Heia. Silkeføre med litt ekstra god glid. - Rart at sporsettingen som Drammen utfører aldri er lik..??? Men det er sikkert kjedelig å sitte inne i maskinen mens sola flommer ned på hvit snø. Kanskje tidtrøyte å dra i noen spaker innimellom... Men det gjør jo utforkjøringa mer utfordrende, spesielt for barn, når det plutselig ikke er spor der man trenger det best! - Look to Lier!!!

Glenn Østerud sa...

Supre forhold fra toppen av Aron og rundt Tverråsrunden i kveld.

Jeg smurte med Blå Ekstra, hadde spikerfeste, men litt trå ski. VR40 hadde nok fungert bedre fra Tverken og innover.

Flott av Drammen setter nye spor så ofte.

Gunnar Schei sa...

blå ekstra er en smøring jeg nesten aldri bruker, fordi det er alltid en annen smøring som er litt bedre. Blått når det er kaldt, og Rode smøringer når det er -5 til 0 grader

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk