fredag 3. januar 2014

Noe mer snø, men litt for lite ennå

Det har kommet noen cm våt nysnø i løpet av det siste døgnet, så nå ligger det 5-8 cm på skogsbilveiene i tillegg til en issåle (noen plasser), men dette er ikke tilstrekkelig til å kjøre spor. Erfaringsmessig er vi nok avhengige av ytterligere 5 cm(scooter) til 10cm (stor maskin) snø før det blir satt spor langs skogsbilveinettet.

Men det er fremdeles fint skiføre på Martinsløkka ved Garsjø/Eiksetra. Her ligger det 15 cm kunstsnø i bånn, samt noen cm nysnø oppå. Det er klassisk klisterføre hvor rød klister anbefales, feks Rode Rossa. Ikke legg på for tjukt siden klisteret enkelt slites av og legger seg i glisonen på skia. En runde i anlegget her er ca 2 km.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk