fredag 6. januar 2012

Nesten alle løyper er åpne før helga!

Da har nesten alle løyper blitt kjørt opp i dag og i går. Lier har kjørt alt i eikseterområdet og rundene på Tveråsen og Storsteinsfjell. De har tidligere i uka kjørt Eiksetra-Saga-Nykjua-Kanada.

Drammen kjørte alle løyper i dag bortsett fra et par nedfarter og Pantegutten-Tverken og Sauesetra. Alle muligheter åpne altså. Nedre Eiker har kjørt fra Årbogen, men jeg usikker på hvor langt inn.

Modum har kjørt Engersetra-Nygårdshøgda, samt Dypingkollen og til Sandungene. Det er fine forhold de aller fleste steder, men under 300 m er det mer tendenser til isete løyper.

På Konnerudh ar de kjørt Strømsåsen, Hallermoen, Sagdamrunden og på stadion.

Smøretips: Det er mellom -2 og -4 grader nå, og dette er et føre det er greit å smøre for. Bruk VR45, eller Rode Multigrade. I lavereliggende områder bør dere ha klister i bånn, og voks oppå, såkalt klister med dekning. LF8 glider.

2 kommentarer:

IL ROS sa...

Noen som vet om det er preparert fra Svarthamna opp til Langvann og Urdevann?

Anonym sa...

Det er det

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk