søndag 8. januar 2012

alt kjørt på nytt søndag morgen!

da ser det ut til at så godt som alt av løyper i Drammen er kjørt, det samme gjelder Lier, både eikseterområdet og fra Kanada. Nedre Eiker har kjørt opp i Ulevannsområdet, så alt av hovedløyper er kjørt nå, med gode forhold. Modum har også kjørt i området på Dyoingkollen og Nygårdshøgda.

Det er kjempeforhold i marka nå, -4 grader og kaldere i høyden, fungerer bra nå med VR40, blå ekstra og vanlig blå swix. Jeg bruker Rode Weiss i dag, 2 lag i bånn, osom jeg dekker med et tynt lag Vauhti (-1..-6) som jeg fikk anbefalt på Oslo Sportslager. Ny smøring som er et hyggelig bekjentskap!

God tur!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ikke ut til at strømsø marka er kjørt i dag inkludert Konnerud.

Anonym sa...

Kø i løypene og kaos opp til P på landfall.Glad kona fikk meg med ut før folket våknet.landfall skimten måneskinn og ned før juletreet nå klokka 12

Anonym sa...

Juletrefest skulle det være.Kan nevne at det var mye tråkk i spora (hunder) enkelte steder på runden nevnt over.

Hendrik sa...

Stusset litt over at du la på Rode Weiss i dag, som det var strålende sol og tørt. Er ikke den best egnet ved høy luftfuktighet (tåke)?

Per Olav Horne sa...

Kjempevær i dag og knallføre. Har nå på Rex tapegrip og hadde bra feste. Skal bli gøy å se hvor lenge dette varer. Snart bursdag og da står Kuzminsikling øverst på ønskelisten

Kl var litt over 10 i dag "tidlig". Værmeldingen var korrakt og flere enn meg hadde fått dette med seg. Lenge siden jeg har sett så mye i løypa, hyggelig. Det ble solskinnstur fra Landfalltjern, Skimten Storsteinfjell før turen gikk tilbake igjen.

Anonym sa...

Med så mye folk som til tider går mellom Landfalltjern og Tverken burde vel kommunen vurdere og utvide løypa, også av sikkerhetsmessige årsaker. Ble skitur på meg både lørdag og søndag, supert i marka nå. Når det gjelder føre for bil opp bakkene med så mye is i sporene, synes jeg det er rart det ikke ble strødd etter brøtingen i går. vil også takke for super blogg, følger med...

Gunnar Schei sa...

ang Rode weiss, det var høy luftfuktighet i dag tidlig, men utover dagen ville det ikke passet like godt. men det var så kaldt i dag at ingen bomma vel noe særlig :-)

Glenn Østerud sa...

To turer på ski i dag. Først med barna fra Landfalltjern til Skimten, lenge siden jeg har sett så mange folk på Lundplassen i januar. Det var kø for å betale opp til Landfalltjern.

Neste tur ble i kveld, Landfalltjern-Skimtrunden-Tveråsen. Vannvittig bra! Måneskinn, superføre og gode ski.
La 3 lag VR40 inne, 1 lag VR40 ute og litt VR45 i tråkket. Tilnærmet spikerfeste hele veien. -8 på Landfalltjern i kveld.

Torleif sa...

Har akkurat fått bekreftet fra Drammen Kommune at de har sluttet å bruke løypetelefonen 815 50 690.
(Dette gjelder også Øvre Eiker).

Synes dette er synd, da skisporet.no kun gir info om hvor det er kjørt, ikke føreforhold, eventuelle skumle partier, nok snø/lite snø og annet fine ting som løypetelefonen har gitt info om.

Anette sa...

Her har noen fattet en beslutning på sviktende grunnlag. Føretelefonen er billig investering i folkehelse. Kan Drammen kommune revurdere nedleggelsen?

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk