torsdag 17. januar 2013

nye løyper i lett snøvær

Det har kommet ca 4cm lett snø. Det er nå ca -9 grader. Dette gir et flott føre for vanlig blå swix.

Lier kjører på formiddagen alt fra Eggevollen til Svarthamna, runden på Tverråsen, samt opp til Skimten og runden på Storsteinsfjell.

Drammen har kjørt løypenettet på Spiralen på morgenen, inklusive alle nedfartene, Strøtvedt, Stoppen, Kastanjesletta, og et godt stykke ned langs Underlia.

Nedre Eiker har kjørt på Årbogen og er nå i gang fra Ulevann. Jeg regner med at alt vil bli kjørt utover dagen. Modum har kjørt Sponevollen til Kluftetangene.

På Konnerudsida har det blitt kjørt i Strømsåsen, samt Sagdamrunden og Stegla.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg gikk i går, holder fint med V30 og litt VR 40 på toppen nå etter siste snøfall og kuldegradene som nå er kommet. Flotte forhold!

Rune sa...

Jeg sliter med å få god glid i den tråe nysnøen. Prøvde i dag å stålsikle med Kuzmin minus og Hydrex oppå, men stusselig med glid da også. Mulig jeg må gå for en annen struktur (har ikke annen struktur enn det Kuzmin siklingen gir)? Noen gode tips?

Per Olav Horne sa...

Hvis dere skal lese mye om Kuzmin er den store tråden på skiforum.se mye å lese seg opp på. http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=538

Eller er det bare å søke på det forumet på Kuzmin og det er mange tråder med ulike forsøk på fluor og stålsikling.

En annen side er en annen blogger fra Harstad som har mye om Kuzmin. http://www.teameilertsen.no/

Bruker Kuzmin selv og har lurt på å skaffe meg rilleverstøy, da det skal være ett bra tillegg til siklingen.

Gunnar Schei sa...

Det viktigste i kulda er en veldig fin struktur under skia, feks med slipen G- eller G+ hos BjørnMyhre, kombinert med CH4 glider. Jeg skal komme tilbake med mer nærmere helga, fordi god glid på dette flest er fullt mulig.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk