lørdag 5. januar 2013

nye spor i Drammen

Drammen har i dag kjørt Spiralen, til Tverken, Goliaten og Skimtrunden.

Jeg beklager sen oppdatering i dag, men jeg har gått skirenn. :)

Smøring i dag er utfodtende fordi tempen skifter mye. Klister i bånn og aktuell voks oppå er et tips, VR60 har vist seg bra i dag oppå et tynt lag isklister, hvis du går i lavlandet hvor tempen er rundt et par plussgrader. Oppe i høyden er det varmere, der må man ha klister for å få noe særlig feste, rode multigrade kilster er et godt tips, ser vi i kommentarfeltet

Legg igjen smøreanbefalinger, jeg skal ikke ut i Drammensmarka i dag

2 kommentarer:

Anonym sa...

Siden den ene sporsetteren til Drammen ikke fungerer, er det blitt et flott spor for skøyting:-)

Pål sa...

Nettopp gått Flåtan-Tverken. Helt OK forhold. U-klister fungerte optimalt til Landfalltjern. Videre mot Tverken ble det mer is i sporene og dårlig feste.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk