torsdag 17. januar 2013

Delta i Hauern!

Søndag 3.februar braker det løs! Thorleif Haugs Minneløp, til minne om vårt bysbarn som også var Norges første store vinterolympier, med 3 gull i Chamonix i -24.

Jeg har selv gått løpet en rekke ganger, og synes at det er et av de aller fineste turrennene i landet, fra Kanada i nord til Spiralen i sør, gjennom flere av indrefileteene i landets flotteste bymark. Det anbefales på det sterkeste!

Arrangementet har også blitt bedre og bedre, med en proff arrangørstab og en flott ramme rundt rennet. For to år siden begynte man å servere varm mat til frosne deltakere etter målgamg, klar forbedring. I år er første drikkestasjon flyttet fra Saga (når man har stått utfor lenge) til Nykjua/Sneisene, på toppen av den første lange motbakken.

Det er mange renn i velge mellom i år, arrangementet vokser. Lørdag 26. januar er det barneskirenn i Parken på Bragernes. Nyvinningen Natthauern går av stabelen 29. januar, mens Spiralrennet arrangeres 31. januar. På hovedrenndagen kan du velge mellom Halvhauern fra Eggevollen, Minneløpet og Marsjen (uten tidtaking) fra Kanada.

Sjekk selv og meld deg på: http://www.hauern.no/

Selv har jeg vurdert å stille kun i Montebellorennet i år, fordi her er det seeding til Vasan, og en løypeprofil som ligger nærmere opp til den svenske klassikeren, men etter litt tankearbeid har jeg landa på at jeg blir med i begge, det er to uker mellom dem, tross alt.

Jeg kommer tilbake med en detaljert gjennomgang av løypa snart.

1 kommentar:

Per Olav Horne sa...

Jeg har vært forkjølet lenge og vil selge min start på Hauern. Så har du ikke meldt deg på kan noen kjøpe min plass, det koster 680 kr som er start, lisens og tidsbrikke. Send epost til pohorne@hotmail hvis dette er av interessse. I eteden for minneløpet tar jeg heller marsjen i rolig tempo.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk