tirsdag 29. januar 2013

litt utfordrende å smøre

I dag er det temperaturer rundt 0 grader. I lavlandet, feks på Konnerud er det ca 0,5 grader pluss, mens på Eiksetra er det ca -0,5 og ned mot -2 på Skimten. Dette gjør smøring til en liten utfordring. Derfor sier jeg følgende: Skal du gå i lavlandet, feks Konnerud eller Spiralen, sats på VR55, som er bra rett over 0 grader. Skal du gå i høyden burde du bruke VR50, evnt Rode Violet/Zero. Sistnevnte fungerer best opp til 0 grader, men ikke noe særlig over. LF8 glider. Kuzmin har sin misjon på dette våte/halvvåte føret, tror jeg.

Drammen har i dag kjørt hele hovedløypenettet, både Spiralen, Tverken, Kamstrupen og Skimtrunden. Lier har kjørt så og si alt, både i Eikseterområdet (ikke Tverråsen og Storsteinsfjell) og fra Kanada til Nykjua, Saga og tilbake til Eiksetra. Modum har kjørt Sponevollen-Kluftetangene.

På sørsida av byen har det vært kjørt på Skistadion, alle løypene her, samt over Strømsåsen via Hallermoen til Dalen/Olsrud. Lysløypa ved Mif-hytta er også kjørt.

Smøretips for Hauern kommer på lørdag, med et foreløpig tips på fredag. Dette baseres på værmeldinger, så det er ikke 100% sikkert. Men jeg har ikke bomma ennå :) smøretipset for Hauern vil være mer utfyllende enn vanlig.

2 kommentarer:

IL ROS sa...

Lier har bare kjørt opp til Svarthamna og mot Kanada.
Tverråsen og Storsteinsfjell ble kjørt i går ikke i dag. Fra Svarthamna og ned mot Kamstrupen, forbi Marivann, var det ikke noe særlig å gå nå i ettermiddag.

Dagis sa...

VR50+VR55 i tråkket funka bra på Natthauern i kveld. Knallfeste. God glid med LF8-HF8.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk