fredag 26. november 2010

Pakking av mange nye traseer

Da har det blitt pakket løyper (ikke spor) på mange nye traseer. Først ut var Lier; her ble det i går og onsdag pakket fra Alvdal til Garsjø, og opp Dritarbakkane til Skimten og runden på Storsteinsfjell, samt ned mot Undersrud.

Drammen pakket traseene innafor Tverken mot Skimten og Tverråsen. Jeg er litt usikker på hvor langt man kom på Tverråsen.

I dag kjører Drammen lysløypenettet på Spiralen, videre inn til Landfalltjern og Tverken, og ned over Brenna til Hvalsdammen. Dette kjøres med stor maskin, og her er det veldig fine forhold nå.

Smøretips: Det er i ferd med å bli ordentlig kaldt. Feste er ikke noe problem, blått og grønt fungerer utmerket. Problemet er jo glid, og her vil jeg anbefale 3 ting: Bruk ski med en veldig fin slip (en fin slip lager en liten vannhinne under ski som man glir på). Bruk glider, og da holder det med CH-glider, feks CH4. Bruk tynne lag med smøring.

Blogglisten

1 kommentar:

Park sa...

Tverråsrunden er helt grei å gå selv uten sporsetting.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk