lørdag 20. november 2010

Drammen er i gang: Hovedløypene åpnes!

Det tikket inn en melding til undertegnede til kl 09:55 i dag, som jeg bringer videre uten omsvøp: "Drammen kjørte med stor maskin til Tverken på fredag, og scooter uten sporsetter på Skimtrunden og Tverråsrunden."

Så da vet vi det! Takk til Tom Helgesen, forfatter av blant annet "Skibok for Drammensområdet" (2000), den er det vel verdt å kjøpe om dere ikke har den, med en rekke turforslag og lokalhistorie; både fra Finnemarka, Konnerud/Strømsåsen, Vestmarka, Kjekstadmarka, Holtefjell og Røysjømarka :-) God skihælj alle sammen!

PS: Det er meldt snødryss hele helga, sannsynligvis tilsammen rundt 5 cm innen søndag kveld, men dette er såpass lite at det neppe vil påvirke kvaliteten på løypene nevneverdig. Men nysnø er som oftest trå, så det vil lønne seg å glide skia.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk