tirsdag 2. februar 2016

Litt nysnø og noen nye spor

Det har snødd noen få cm det siste døgnet noe som betyr at det blir litt bedre forhold. Det er fremdeles ganske varmt (+1 til +2) og en blanding av nysnø og eldre snø. JEg kommer tilbake med en smørerapport seinere.

følgende spor er kjørt på morgenen:
- Lier: Eggevollen-Eiksetra
- Drammen: Hvalsdammen-Tverken
- Konnerud: Skistadion og deler av Strømsåsen
- Modum: Engersetra-Nygårdshøgda

Jeg brukte i dag et klister som tåler både litt nysnø og litt mer grovkornet snø - Rode Rossa. Noen varianter silver klister vil sikkert også fungere bra. Det regner i byen nå men jeg antar at det vil smø litt i høyden nå.

12 kommentarer:

Dagis sa...

Supert med et smøretips for Natthauern Gunnar!

Reidar sa...

Har noen vært på Kanada i det siste? Antar det blir nykjørt til helga/Hauern, men har egentlig lyst til å ta en tur en av dagene nå også. Men ser ikke ut på skisporet som om det er kjørt på lenge og da er det vel så som så med forholda...

Andre sa...

Jeg gikk Kanada - Nykjua - Saga med retur innom fallet på søndag. Hardt og isete mesteparten av veien. Litt bedre fra Ulafoss og opp, men ellers hardt og betongspor. Basert på nedoverkjøringen fra ulafoss - kanada dropper jeg nok hauern i år dessverre, ikke helt min smak med 200+ frem og tilbake i løypene der nå.

Reidar sa...

@Andre: Takk for tilbakemelding. Får bestemme meg i løpet av dagen i hvert fall...

Dagis sa...

Noen som har vært på Konnerud skistadion enten i dag eller sent i går? Vil gjerne ha smøre/føretips...

Anonym sa...

Vurderer en tur på Konnerud i kveld. Denne siden/værstasjonen er genial for å sjekke temperaturen: www.runarweb.com

Torleif sa...

Eventuelt denne: http://www.wunderground.com/wundermap/
Så har du litt flere værstasjoner å velge mellom / ta med i beregningen... :)

Runar sa...

Prøvde meg på ski i marka i dag, det er knallhardt omtrent opp til Tverken hvor tørrsnøen faktisk tar over, noe som gav interessante opplevelser med det klisteret jeg hadde lagt på. Oppe av Tverråsjuvet og rundt Skimtheia-Storstein-Tverråsrunden er det blå-føre evnt vr45, jeg hadde ikke mer enn vr55 i reserve så det ble en luggete tur..

Det var ikke nykjørt i dag, sikkert noen dager siden sist, så det var en del igjenføyka spor og dermed vinglete/trått særlig over Skimtheia og Storstein, Sporene på Tverråsen var noe blanke faktisk. Men uansett var det flott ute, så får vi bare håpe at regnet og mildværet til helga etterfølges av mer snø.

Anonym sa...

Holtefjell er helt perfekt om dagen. Utgangspunkt Rakkestadsetra

Reidar sa...

Torsdag kveld var jeg en av mange som gikk fra Kanada. Løypa var nykjørt. Litt isete helt i starten, men fra "startområde" til Hauern og oppover var det egentlig veldig bra. Jeg gikk på vr55 og hadde bra feste, men nærmet seg heller litt lugging desto lengre opp jeg kom. Har tatt sjansen på å melde meg på Hauern, så får jeg heller ta det litt pent nedover mot Kanada igjen. (Og være forberedt på regnvær...)

Reidar sa...

Rettelse... Onsdag kveld selvsagt.

Runar sa...

Ganske harde løyper i dag selv om det ble nykjørt det meste nord for Drammen.
Den lille nysnøen som var kommet er nå frest opp med iskornet gammel snø, brukte klister KX35 under og KX40s oppå, noe som fungerte bra for feste men slitasjen på smøringa var stor. Gikk Tverråsen-Storstein og Skimtrundene, møtte knapt folk, kanskje det ikke frister å gå på dette føret.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk