torsdag 25. februar 2016

Flotte forhold i dag!

Det er nå varmegrader i skogen og det har vært kuldegrader i natt, så vi er nå inne i en fase av vinteren som vi ofte ser litt senere enn i februar. Men dette betyr at føret endrer seg en del i løpet av døgnet. Jeg ville satset på kliaster på dagtid, men om morgenen når løypene er nykjørte kan det være tørrføre. I går kveld på Konnerud var det fint med VR50.

I dag har Drammen kjørt løypene fra Sparavollen og Hvalsdammen til Tverken og Skimtrunden. Modum har kjørt på Hovlandsfjell. Det er også kjørt på Nordbykollen og på Konnerud skistadion.

Jeg forebreder meg på renn seinere i vinter så nå går jeg kun på blanke ski for å trene stakeferdighetene.

Det har vært mye kommentarer på innlegg i det siste. Det er flott med engasjement! Men som ansvarlig på bloggen fjerner jeg innlegg som er upassende, slik jeg ser det. Bare så det er sagt en gang for alle: I Marka er det plass til alle, og alle må vise hensyn til hverandre :)

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk