søndag 31. januar 2010

Mange muligheter for søndagsturen

Kl 10: I natt har det kommet ca 5 cm lett nysnø, og det er ca 13-14 minusgrader. Jeg anbefaler å benytte ch4 glider og en blanding av grønn og blå voks (2 lag grønt, 1 lag blått, 1 lag grønt til slutt). Hvis temperaturen stiger kan man gå over til kun blått.

Drammen kjører i dag hele hovedløypenettet på Spiralen (inkl Årkvisla), Tverråsen, Skimten og Kamstrupen, samt tilbake via Goliaten. Nedre Eiker kjører Årbogen og fra Solbergvann og Ulevann til Marivann via Vrangen. Det er også satt spor rundt Vrangla, ned til Dypingen og inn til Langvann.Lier har kjørt sporene fra Eiksetra over til Saga-Nykjua-Kanada. Det er også satt spor fra Eggevollen til Eiksetra og fra Alvdal, samt til Svarhamna, Langvann og Vrangen og på Storsteinsfjell via Skimten. Alle løyper i disse 3 kommunere er altå åpne! :-)

Konnerud er det kjørt i løypenettet rundt Mif-hytta, samt fra Dalen til Sif-hytta og runden til Sagdammen og Heia, det er kjørt over skistadion og alle løypene i Strømsåsen, samt over Hallermoen tilbake til Dalen

Ser dere hvor Ørjan har vært hen? For markatravere er oppgaven selvsagt veldig enkel ;-)

Jeg ønsker alle som skal gå renn på Årbogen lykke til!

7 kommentarer:

Blafre sa...

Det må vell være opp fra Kanada rett før krysset til Fallet.

Gunnar Schei sa...

Bingo! ;-)

Anonym sa...

Gikk fra Kanada igår kl12 og gikk til Skimten via Nykjua, Saga og Eiksetra. Ikke preppet der på en dag eller to, så den informasjonen du kommer med kan ikke stemme. Trått føre, men ellers en fin fin tur.

Anonym sa...

Hei. Er det mulig for dere å stikke nedom Stoppen litt hyppigere?

Gunnar Schei sa...

Løypemaskinene var i drift fra Kanada til Eiksetra om morgenen søndag. Men så snødde det jo noen cm etterpå, så da kan det jo se ut som det ikke hadde vært noen der på noen dager.

Når det gjelder stoppen, så regner jeg med at Lier kommune har lest dette, og at de kjører løyper der så fort de har anledning :-)

(jeg vil presisere at denne bloggen er om skiføret i marka, men jeg har ingen offisiell tilknytning til løypekjørerne)

Anonym sa...

Takk takk. Skal ikke plage deg med slike henvendelser mer.

Ellers takk for informativ side. :-)

Gunnar Schei sa...

det var da ingen plage, alltid gøy med kommentarer i bloggen - fortsett med det :-)

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk