fredag 15. januar 2010

Alt til rette for flott skihelg

Oppdatering lørdag: Det har kommet littegranne snø og underkjølt regn, men det har ikke blitt satt noen nye spor. I dag gikk jeg Tolvern på Krokskogen på Ringerike, og der hadde jeg veldig gode ski når jeg brukte 5 tynne lag blå swix, og 2 lag VR45 på toppen. Brukte HF7. Det er forøvrig kjørt på Konnerud skistadion.

Da er vi midt i januar, og de aller fleste muligheter ligger åpne for oss. Det har ikke snødd på lenge (er meldt litt snø søndag), så de aller fleste skispor i Finnemarka er kjørt, og jevnt over er det gode forhold. De siste dagene har Modum kjørt løypene rundt Breiliflaka.

Jeg er usikker på om det er kjørt løyper på disse strekningene: Hovlandsfjell, Røine-Breili, Lierbyen-Undersrud. Jeg vet heller ingenting om løypene fra Hokksund.

I dag kjører Lier kommune løypene i Eikseterområdet, inklusive Storsteinsfjell. Drammen er også i gang, og kjører rundene på Skimten og Tverråsen, samt Kamstrupen til Marimyr og til Tverken. Modum kjører i området Dypingen-Engersetra. Nedre Eiker har kjørt lysløypa på Årbogen. Det er også satt spor på Konnerud, fra Dalen til Sagdammen, ned til skistadion, opp til Kølabånn, Hellashytta og Drafnkollen, samt fra Hallermoen til Dalen.

Smøretips: CH/LF 7 og blå swix vil fungere bra i dag, det er svært enkelt å smøre ski om dagen :-)

Turforslag: Ta dere en tur til utsikten på Tverråsen (bildet), gå opp til Skimtrunden og kjør ned til Sauesetra. Derfra er alle muligheter åpne mot Årkvisla, Tverken eller Spiralen. Jeg kommer tilbake med mer i ettermiddag.

1 kommentar:

npmehren sa...

Flott oppgradering av headingen på bloggen! Tverråsutsikten på sitt flotteste.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk