fredag 29. januar 2010

Løyperush før helga

Oppdatering lørdag formiddag: I dag har Drammen kjørt løypene på Spiralen, samt runden på Skimten, Kamstrupen og begge sider av Landfalltjern. Fra Konnerud er det kjørt løyper fra Dalen til Sagdammen og ned til Konnerud skistadion via Steglevann. Alt av løyper i Strømsåsen fra Galterud og Drafnhytta er kjørt, samt over Hallermoen tilbake til Dalen.

Smøretips:
I dag er det -12 grader på Eiksetra, og lett snøvær. Det er føre for blå swix og CH6 nå, du kan godt blande inn et lag grønt i tillegg til 3 lag blått.

Fredag: Drammen har kjørt så godt som alle løyper både på Spiralen og fra Landfalltjern og innover til Skimten, Tverråden og Kamstupen. Sauesetra er ikke kjørt. Nedre Eiker har kjørt det aller meste av løyper i Ulevannsområdet og nedover (Vrangen, Marivann, Solbergelva og Aron), samt Årbogen. Lier har kjørt alle løyper fra Kanada, ut til Fallet, Nykjua, Saga, Lelangen, samt tilbake til Eiksetra via Svarthamna, Løken, Vrangen og Langvann. Modum har kjørt løypenettet på Hovlandsfjell og Hestås, samt runden fra Engersetra til Dypingen.

Det er stor aktivitet blant løypekjørerne, så får vi håpe langrennsfolket kommer seg ut i skauen i helga! :-) I helga anbefaler jeg å ta en tur i det flotte terrenget fra Engersetra via Sandungene og Dypingen til Nygårdshøgda.

Jeg tar gjerne i mot kommentarer på Øvre Eikers løypenett, siden jeg ikke har noe info om dette pr nå.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk