fredag 27. februar 2015

Smøretips Montebellorennet

I morgen er det Montebellorennet på Vestskauen ved Sande, og jeg vet at mange lesere stiller til start i dette flotte rennet. Jeg har selv deltatt et par ganger, men i år er rennet kun 8 dager før Vasan, så jeg satser på lettere økter den siste uka. Men ønsker alle som stiller til start i morgen lykke til!

Det ser ut til å bli bra tørrføre i morgen, Bjørn Myhre sport har vært ute i dag og laget et smøretips som ligger ut på:
http://www.bmyhre.no/nyheter_cms/2015/februar/smoeretips-montebelloloepet-loerdag-282/433
Jeg kommer ikke til å legge ut ytterligere smøretips før konkurransen, rett og slett fordi jeg ikke har vært der oppe på en stund. Jeg har kun en kommentar: Det kan komme litt nysnø under rennet og da er det lurt å ikke satse på for myk voks. Dersom værmeldingen nå slår til er nok VR45 bra som siste lag.

Tipset mitt er å legge på til og med VR45 (slik som i lenken over), men legge på de siste lagene når du er oppe i skogen og får testet føre selv.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk