mandag 3. mars 2014

Våt nysnø og nye spor

Nede i byen ser det jo ut som oktober (minus fargene), så alle tror vel at skiføret er borte. Men inne i skogen har det snødd ganske mye, og i løpet av natta har det kommer 10-15 cm nysnø. På Skimten er det ca 0 grader, men nedover stiger tempen jevnt, ca +2 på Spiralen og Konnerud.

Jeg har ikke vært ute ennå, så jeg vet ikke sikkert: Men jeg antar at voks vil være tilstrekkelig på nysnøen. Jeg ville forsøkt med med VR55, evnt ta VR60 eller VR62 i bakhånd.

Masse nye spor:
- Lier har kjørt Eggevollen-Svarthamna, samt Tverråsen og Storsteinsfjell
- Drammen har kjørt fra Spiralen til Landfalltjern og Tverken, Skimtrunden og Kamstrupen
- Modum har kjørt Sponevollen-Hovlandsfjell og til Kluftetangene
- På sørsida har det blitt kjørt på Skistadion, i Strømsåsen, på Hallermoen og Mifhytta

7 kommentarer:

Runar sa...

Gått opp aronbakken,inn langemyr,skimtrunden,goliatrunden ogh kamstrup for noen timer siden. Ikke lett å smøre for den turen,starter jo med aquaklister,halvveis opp multigrade, fra gameldammen sølvklister og ender i voks på skimtrunden. Vel, jeg gjorde det enkelt og greit med swix sølvklister, det gav i det minste ett permanent godt feste fra og med langemyr:-)

Runar sa...

Ja så glemte jeg å si at løypene var praktfullt velkjørt, faste og fine i hele området, dog falt det etterhvert endel snø i sporet fra trærne.

Glenn Østerud sa...

Jeg gikk fra Eggevollen til Svarthavna i går kveld. Fulgte tipsene her og endte i total smørebom. VR55 bakglatt, VR62 bakglatt, VR70 noe feste. Det var nok som dere andre skriver, klisterføre.
Svært sugende føre fra Svarthavna og tilbake til Eggevollen også...

Haflan sa...

Gikk fra Landfallhytta til Skimten nå. Det er veldig vankelig føre etter litt nysnø som er dekket med et lite lag is. Bakglatt med alle VR-varianter opp til 70. Mulig klister men det virket tørt også noen steder.

IL ROS sa...

Gikk Eggevollen-Tverråsen-Skimten-Storsteinsfjell-Skimtrunden-Tverråsen-Eggevollen på V60. Ikke noe særlig feste. Hadde også helt feil struktur (kald) på skia, de satt som lim til sporene enkelte steder. Men veldig fornøyd med preparering.

Tom Christian sa...

Jeg gikk Landfalltjern, Kamstrupløypa og Tverråsrunden i går kveld. Hadde blå extra i bunn, så ett lag med VR62 og så ett lag med VR70 på toppen og hadde veldig bra feste. Hadde grei glid, men det lugget bittelitt når det begynte å snø på slutten.

Gunnar Schei sa...

Glenn: smøretipset her var for mandagen, ikke for tirsdagen, så det er ikke så rart..

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk