onsdag 28. mars 2012

Fremdeles muligheter i Lier

Hei, det er svært varmt nå, men på tross av dette er det fremdeles skiføre enkelte plasser. Det er fremdeles brukbart med snø langs skogsbilveiene opp til Svarthamna, og opp mot Nykjua. HEr kan man gå på ski. MEn det blir ikek satt nye spor nå.

Det ble riktignok satt spor på Martinsløkka i dag, altså ved Garsjø, der man har et kunstsnøanlegg som tåler vær og vind bedre enn natursnø. Her er det fine klisterforhold en stund til.

Det er meldt kaldere fra helga, og muligens noe snø på søndag, slik at skisesongen lar seg forlenge noe for de som ønsker det :-)

Selv har jeg tatt fra sykkelen for lengst. Jeg vil benytte anledningen til å takke for i år og ønske alle velkommen tilbake til nye oppdateringer når snøen kommer tilbake i oktober eller november!

3 kommentarer:

PArK sa...

En stor takk til deg for fine og nyttige informasjoner om skimulighetene i den flotte Drammensmarka..!!

Ja, sykkelen er fin å bruke i disse dager, men vi satser allikevel på noen skiturer på Tverråsen i påsken. Og kassa med gjestebok på Tverråsutsikten må vi vel få ned..?

Haflan sa...

Jeg spaserte på Tverråsen på fredag. Det skal godt gjøres å finne snø der. Det er en stripe fra bånn av Bekkeløypa til Tjuvtjern, men ellers er det nesten tørt på Tverråsen

Glenn Østerud sa...

Stor takk for denne vinteren. Jeg har selv tatt ut sykkelen og fått noen runder langs landeveien. Men det kan ikke sammenliknes med Tverråsrunden i måneskinn eller en vinterdag i strålende sol.

Gleder meg allerede til vinteren, med nye muligheter for ski i Drammensmarka.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk