fredag 15. januar 2016

Noen nye spor i kulda

I dag har det vært skikkelig kjølig, helt ned i -23 grader på de kaldeste plassene. I skrivende stund er det vesentlig varmere (-12) og et lett snødryss i lufta.

I dag (fredag) har det blitt kjørt noen nye spor;
- Lier: Kanada-Saga
- Drammen: Spiralen
- Modum: Engersetra-Nygårdshøgda-Dypingen
- Nedre Eiker: Ulevann-Solbergvann, Vrangla og ned til Sandungene

Det meste av det øvrige løypenettet er kjørt opp den siste uka

Det er jevnt over fine løyper synes jeg, de begynner å bli fastere også. Men det er ikke noe særlig god glid i denne kulda. Men med ski med finslipt struktur og hard glidervoks (feks swix CH4), så er det ikke så verst

Grønn swix er ok i dag. Jeg kommer tilbake med mer lørdag morgen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hvordan er det å kjøre til landfalltjern med forhjulstrekk nå?

Dagis sa...

Vil påstå at føret der er helt ok nå.
Kommer jo an på hvor gode dekkene/sjåføren/bilen er. Men det er hardt og fint snødekke. Ta det kuli nedover.

Klemma sa...

Det forbauser meg at Kamstrupen eller Marimyr-Goliaten-Tverken ikke er kjørt i dag. Det kom en del cm i går kveld/natt, og dette burde vært pakket og preppet. Synes ikke Drammen imponerer så langt i år. Bør løypekjøringen outsources til Lier?

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk