lørdag 9. februar 2013

Kaldt - men fine forhold

Det er veldig kaldt i groper og søkk, hele -20 på Garsjø, mens oppe i høyden er det sol (som faktisk varmer litt nå!) og ca -10 grader. Så det er fine forhold for en skitur - hvis du kler på deg godt.

Alt av spor er kjørt før helga, så du kan gå akkurat der du føler for det. Feks så er det kjørt oppe på Breili, super utsikt oppe på 700 moh.

Smør med LF 6 og vanlig blå V30 i dag, bland evnt inn litt grønn voks. Tempen vil stige ila dagen (forhåpentligvis), men V30 holder seg bra opp mot -5, så tipset er ganske trygt.

God tur!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Leser i dt at den nye lysløypa rundt Hvalsdammen har åpnet. Det antydes at det er noe grus i løypa. Noen som vet om det er brukbart å gå der ennå?

Anonym sa...

Tok en runde fra hvalsdammen i dag Opp pantegutetn , halve måne runden og bort til storstein.videre til solvang-løken -vrangen og videre til Tverken og ned til hvalsdammen igjen. Må vel ha vært en av de fineste skidagene til nå. Til spm om skøyteløype, nå er ikke jeg noe skøyte fyr, men den var nokså humpete,de som er flinke klarer det vel, men den trenger litt 'retting' vil jeg tro. og litt grus i bakken ved parkeringen på hvalsdammen var det.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk