tirsdag 11. februar 2014

Snø, sludd og nye spor

Det har kommet litt nedbør i løpet av dagen, våt snø og sludd avhengig av høyden. Lier har kjørt fra Eggevollen til Svarthamna. Drammen har kjørt mesteparten på Spiralen samt fra Sparavollen til Skimtrunden og Tverken - Marimyr.

På sørsida har det blitt kjørt på skistadion samt Bremsarunden.

Det er nå ca +1 grad og ikke så enkelt å vite hva man skal smøre med. Typisk vil det jo være OK med VR55 eller VR60 på våt nysnø. Hvis det blir litt ekstra vått eller glasert vil et klister som tåler blandingsføre (Rode Rossa eller Rode Silver) kunne vært gode alternativer. Men jeg har ikke vært ute i dag, så jeg kan ikke gi et 100% sikkert tips.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg var en tur på Skimten tidligere med VR60. Flotte spor der det var kjørt. Litt glatt der sporene var på det våteste, men også delvis super feste. Synd ikke alt er kjørt siden det kladdet veldig der det lå løs snø.

Haflan sa...

Gikk fra Landfallhytta til Skimten i delvis oppkjørte spor med VR55. Det var veldig bakglatt nedenfor Tverken men iset på Skimtrunden hvor det ikke var kjørt opp. Møtte løypemaskinen og da ble det veldig glatt. Ville nok valgt Rossoklister om det ikke snødde og det var nykjørt eller oppgått som det sannsynligvis er i kveld.

Anonym sa...

Gikk til Tverken i efta på swix silver med dårlig feste, tok vr55 og deretter vr60 oppå uten at det hjalp allverden før jeg kom opp av tverråsjuvet. På tverråen var det ikke nykjørt så da ble det bare is og kladd. Skimtrunden var fin. Krevende smøreforhold. Endte med å stake Goliatrunden.

Daniel Lillegård sa...

Rodes multigradeklister fungerte bra i de nykjørte drammensløypene i dag. Veldig fint i skimtrunden på tross av tåka.

Anonym sa...

Rode rossa spesial (for våt nysnø) rundt storsteinsfjell. Godt feste, god glid.

Glenn Østerud sa...

Jeg smurte med Rode Rossa i går kveld. Usikker om det var spesial. Men jeg hadde kun gode ski mellom Tverken og Steinkjerringa. Klarte kun noen få hundre meter etter Tverken før det ble is under skia. Og ned mot Landfalltjern var alt bak glatt.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk