lørdag 8. februar 2014

Nye spor lørdag morgen

Da er det i skrivende stund kjørt spor i hele lysløypenettet på Spiralen. På formiddagen er Tverken og Skimtrunden kjørt. Lier melder at løypene i Eikseterområdet skal kjøres i dag.

På sørsida har man kjørt fra Olsrud/Dalen, Sagdamrunden og ned til Skistadion. Derfra kommer ganske sikkert Strømsåsen og Hallermoen til å bli preppa.

Mulighetene ligger altså åpne for en skitur før OL-sendingene starter for alvor.

Kl 0800: Det ser ut til å være ca -2 grader i høyden, noe som passer bra for VR45. Merk at der løypene ikke er kjørt på nytt vil det være variable forhold, av flere årsaker. Særlig i lavereliggende områder har tempen beveget seg fra over minus til under. Så anbefalingen er å gå der løypene er kjørt på nytt, og bruke VR45. Rode multigrade er et veldig godt alternativ, som jeg kommer til å benytte meg av (typisk fungerer det bra fra ca -0,5 ned mot 3 grader på den snøen vi har nå)

Oppdatering kl 12: Det ser ut til at vi nå er i ferd med å få varmere vær. Det ligger rundt 0 grader. VR 50 anbefales i høyereliggende områder. Litt lenger ned kan det lønne seg å bruke mykere sømring, feks VR55

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk