torsdag 22. desember 2022

Lier kjører stadig spor

Det ER faktisk ganske mye snø i marka nå. Jeg vil anslå 30 cm på 400 moh (feks Eiksetra) og opp mot 50 cm i høyden på Tverråsen og Skimten. Så hvorfor det kun er Lier som kjører nå er litt underlig. Det burde i hvert fall vært kjørt opp til Skimten samt i Ulevannsområdet. 

Det har snødd ytterligere i dag. Jeg var ute på en kort tur i ettermiddag, og det hadde kommet et par cm snø i formiddagstimene etter løypekjøring. Det er 0-føre og veldig sugende forhold. Jeg anbefaler egentlig å vente med skituren til etter neste løypekjøring. Nå er det medlt kaldere igjen, så jeg vil tro at det vil bli satt flere spor i morgen og i forkant av 1.juledag, som tradisjonelt er en utfartsdag i marka.


2 kommentarer:

Runar sa...

Aronheisen opp og inn Kamstrup til Ulevann via Marivann/myr. Valgte felleski. Islaget etter underkjølt regn er ikke frest helt godt opp i det lille av nysnø som kom siden forrige kjøring fra starten ved Gamledammen og innover så hva en skulle smurt med der er jeg usikker på, det er ganske grovpukka og sliter nok godt på smøringa. Bedre fra Vrangenveien og fint inn til Ulevann. Videre via Langevann til Svarthavna. Her har de ikke kjørt så ofte i vinter så vær litt obs på noe løst/dumpete noen steder i utforkjøring. Svarthavnveien er uten spor men grei å stake, lite grus synlig. Over fra Grunntjern til Løkendemning/Solvang ikke nykjørt i dag men fint nysnølag. Tverråsrunden var god, Skimtrunden også. Snøen er vesentlig bedre fra et stykke ovenfor Tverken og innover, finkorna og best med smøreski ville vært best der.Nedenfor er den grovpukka og preget av innslag av is.
35km tur på meg i dag, mulig med lengre turer nå uten å gå i sirkel på Tverråsen..

Anonym sa...

Nydelige forhold i Drammensmarka i dag - ikke nykjørt men fint nysnølag overalt- men merkverdig få folk i løypene, kan det være pga det "dårlige været" ? Blå gav godt feste. Gå i dag for i morra blir det ufyslig vær.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk