mandag 18. januar 2021

Stedvis veldig kaldt, men flotte forhold!

I går og de siste dagene ble de aller, aller fleste løypene kjørt opp i Finnemarka/Drammensmarka, og det er jevnt over gode forhold, særlig når vi beveger oss over 400 moh. Det er tidvis veldig kaldt, ned mot -20 grader i groper og søkk, men vestentlig mildere på toppene, feks ca -8 på Storsteinsfjell. Men kle dere godt folkens, -20 er temmelig kaldt, særlig nedover. Ha beskyttelse for ansiktet (ekstra buff etc)

Det er lett å få feste med et par tynne lag blå swix. Jeg anbefaler ski med fin slip og CH4 glider. På dette føret dreier det seg mest om å ha ski som kan skape en liten hinne vann under skia for bedre glid. Ski for 0-føre eller påskeføre vil bremse veldig når det er så kaldt.

I dag har det blir kjørt på Konnerud samt ved mifhytta, Bremsarunden og Sagdalen

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk