fredag 21. desember 2012

Turforslag i helga

Det er fortsatt meldt kjølig framover, så det er kanskje ikke helga for den store Langturen, men her er et par tips:

For småbarnsfamiliene: Her er Konnerud kanskje det beste alternativet, enten fra Dalen inn til vaflene på Sif-hytta eller Skiold-hytta (ca 1km) eller på Konnerud skistadion, hvor det er gode muligheter for skileik, aking og to digre (8-10 meter) hauger med kunstsnø.

For de mer erfarne: Kamstrupløypa fra Myrdammen og Ballklubbhytta er endelig åpen. Her går de i jevn stigning over myrer og åpen furuskog, opp til slettene før Marivann og i slak stigning forbi Vrangen og Mellomdammen opp til Solbergvann. En perle (min onkel er enig) :)

Husk at det aller meste av spor er kjørt opp før helga nå, og det er flotte forhold de fleste plasser. Nå er det rundt -10 grader (og kaldere i groper og søkk) - dermed føre for blå swix, og det vil det være fram til det begynner å snø, sannsynligvis lørdag kveld.

Kle dere godt :)

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk