tirsdag 22. desember 2009

Oppdatering lille julaften

Oppdatering lille julaften: Drammen er ivrige om dagen, og kjører i dag rundene på Skimten og Tverråsen, samt Kamstupen inn til Marivann. Løypene vil bli oppkjørt fortløpende ved snøfall, melder Drammen kommune - og det er jo en veldig fin julegave :-). Øvre Eiker har kjørt opp det flotte løypenettet i området Sandungen-Dypingen. Det er føre for blå swix og CH/LF 6

Tirsdag ble det satt spor fra Kanada til Nykjua og Saga, samt ut til Fallet. Lysløypa på Årbogen ble også kjørt, men jeg vet ikke forholdene i denne løypa. Tar gjerne i mot kommentarer på det. I Drammen er det tråkka og forsøkt satt spor fra Kastanjesletta og Underlia, samt rundt Landfalltjern. Det er helt greie spor på Spiralen (se video), selv om folk ha gått i sporene langs Kanonveien.

Totalt sett er nå
de aller fleste løypene til kommunene Drammen og Lier kjørt opp, og noen av løypene til Nedre Eiker, rundt Ulevann og Solbergvann, samt på Årbogen. Så her ligger mulighetene åpne for alle og enhver, siden det ikke er meldt om noe særlig snø de kommende dagene.

Det er nå ca -10 grader, og mulig å bruke blå swix.


God jul og god tur!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har vært en tur på Konnerud stadion til Hellashytta idag. Det var pakket snø-forhold på stadion og produksjon av snø. Ikke satt spor. Måtte bære skiene to steder på veien til Hellas hytta, men ellers var det brukbart med snø og noen dager gamle spor. De siste 2,5km til Hellas hytta var veldig bra. Pratet også med en som hadde vært på Mif-hytta og der var det veldig bra i lysløypa.

Anonym sa...

Hvilken løype anbefales i forhold til å gå imorgen med utgangspunkt Eiksetra? Hvor er det best forhold?
Torbjørn

Gunnar sa...

I hele løypenettet til Lier er det gode forhold. Eggevollen-Eiksetra-Svarthavna er svært bra. Så kan du velge om du vil gå over til Lelangen og Saga, her ville jeg vært litt forsiktig ned de mange bratte Fløitenbakkene.

Et godt alternativ er å gå opp Dritarbakkane og inn på Drammens løypenett på Tverråsen. Foreløpig ville jeg holdy meg unna Nedre Eikers løypenett.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk