torsdag 31. desember 2009

Årets siste tur?

Det aller meste av løyper i marka er kjørt opp siden forrige snøfall, så nå har du alle muligheter til å gå en siste skitur i 2009. Nå i kulda foretrekker jeg ikke de aller nyeste sporene, fordi det er så trått. Men foretrekker du nykjørte spor, så har Drammen i dag kjørt opp rundene på Skimten, Tverråsen og Kamstrupen, samt Spiralen. Nedre Eiker har kjørt fra Ulevann via Vrangla til Langvann og videre ned forbi Solbergvann, Vrangen og Marivann.

Det er kaldt, og det varierer veldig mellom topper og dalbunner, dere finner en god forklaring på fenomenet på finnemarkabloggen. Men det er føre for blå swix, evnt blanda med litt grønt. CH 6 vil også være ok i dag.

Da er året straks omme, godt nytt år til alle lesere og langrennsentusiaster :-) Totusen-og-ni er forbi, vi ses på ski i tjue-ti! (ja jeg vet jeg går i mot Språkrådets anbefaling - men jo enklere jo bedre, eller hva? ;-)

1 kommentar:

Tom Atle Bordevik sa...

Heisann. Kom over denne bloggen for noen uker siden, og har besøkt den jevnlig siden. Bloggen din er svært nyttig for føre og forholdsoppdateringer, og jeg vil takke for den infoen vi har hatt gleden av å benytte oss av i 2009. Takk for dette, og med ønsker om et godt nytt år håper jeg du fortsetter i 2010!

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk