fredag 1. desember 2017

Blåswixføre!

Det er ganske bra forhold mange steder, og da mener jeg i første rekke langs skogsbilveiene. Her er det ca 30 cm snø og det har vært kjørt spor flere dager, slik at det er ganske faste og fine forhold.

I dag er det ca -5 grader, noe som gir klassisk føre for blå swix- Snøen er relativt finkorna, så en relativt fin slip under skiene er å foretrekke.

I dag har det blitt kjørt:
- Sparavollen-Landfalltjern-Tverken, samt til turheisen
- Eikseterområdet, inkl Tverråsen. På Tverråsen er det litt ymse forhold med mye buskas som stikker opp.

Det ser ut til at det er meldt relativt kaldt den kommende uka, men med fare for et par varmegrader i morgen ettermiddag.

2 kommentarer:

Runar sa...

Gikk Kamstrup i dag, det er ikke nykjørt fra marimyr og videre på skogsbilveien til Solbergvann. Det er litt merkelig at Eiker ikke har tatt den jobben da det er gode forhold for løype med spor på den veien nå. Det er kjørt scooter der for noen dager siden, uten sporsetting. Tverråsen fikk spor i dag, det stikker opp veldig mye lyng der men fullt mulig å gå litt rolig tur. I terrengløypene er det veldig tynt snødekke så det tåler ikke mye varmegrader før det blir lite brukbart.

Glenn Østerud sa...

Jeg gikk Tverråsrunden i ettermiddag, hadde trikkeskinner :-) Helt strålende. Riktig med noe busker som stikker opp, men ellers var det jo knallbra. Bedre enn Skimtrunden som jeg prøvde på onsdag.

Satser på at mildværet kun blir noen timer, og at ikke snøen synker nevneverdig.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk