fredag 20. februar 2015

Løypemaskinene ruller før helgen

Da er det snart helg for de fleste og jeg ser at løypemaskinene ruller. I Drammen har man kjørt Spiralen-Tverken-Skimtrunden. Lier har kjørt Eggevollen-Eiksetra-Tverråsen-Skimten-Storsteinsfjell og vil sikkert kjørt opp til Svarthamna. Nedre Eiker har kjørt Ulevann-Marikyr- Modum har kjørt Engersetra-Nygårdshøgda.

Det er + 2 grader i skogen og klisterføre. Universalklister vil fungere bra, helst med grunnklister under.

Det er meldt kaldere om nettene framover, og snø på søndag kveld/ natt til mandag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Meldt kuldegrader i natt og hele morgen:
http://www.yr.no/sted/Norge/Buskerud/Drammen/Tverken_sportskapell/

Kan man klare seg med klister med dekning?

Gunnar Schei sa...

neppe. Snøen er for grov. Kanskje i høyden

Aud sa...

Gikk tverråsen, skimten og Storsteinsfjell på dagen i dag- universalklister. Begynner å bli ganske "slushete" i solhellingene

Runar sa...

Jeg gikk også tverrås-skimten og storsteinrundene idag, og føret var bra da jeg var ute, frem til ca kl 13, raskt og med godt feste med universalklisteret til swix. klister er igrunn en fabelaktig smøring,tar en rett variant er det spikerfeste og en kan gi bånn gass i diagonal også opp ganske bratte bakker med sporsetting:)

Hævern sa...

Hah! På skisporet kan jeg se at de har kjørt fra Grunnvann og helt til fallet/ evt. Hovlandsfjell... det betyr t det går ann å dra på skikkelig langtur om man kommer fra Åssiden! X-faktoren blir definitivt føret...

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk