søndag 8. februar 2015

Fantastiske forhold før søndagsturen!

Hei alle! Da har været snudd igjen og det er kuldegrader igjen. De fleste løyper har blitt kjørt opp på nytt, og den finkornete snøen som lå under overflaten har blitt frest opp. Dette betyr at der det er satt nye spor i dag så er det flotte forhold og tørrvoksføre.

Det er mellom -3 og -5 grader (kaldere enkelte plasser) og dette betyr at VR45 vil fungere godt, evnt vanlig blå extra.

Drammen har i dag kjørt hele løypenettet, både Spiralen, Kamstrupen og Skimtrunden. Lier har kjørt Eggevollen-Eiksetra-Svarthamna, Tverråsen, Skimten og Storsteinsfjell. Nedre Eiker har kjørt Ulevann-Marimyr (øvre del av Kamstrupen), samt rundt Vrangla og ned til Sandungene.

På Konnerud har det blitt kjørt rundt Mif-Hytta og Bremsarunden, samt Olrsud/Dalen-Sifhytta og Sagdamrunden, Stadion og Strømsåsen. PÅ Vestskauen har de kjørt opp mesteparten av løypenettet.

2 kommentarer:

roger sa...

i dag var det helt nydelig dag på ski og så mange blide mennesker man blir glad.....

Runar sa...

Prøvde for første gang grip-tape i dag og synes det fungerte bra, noen få glipptak ble det men kanskje fordi jeg kun la tapen i klistersonen. Og så stiller jeg meg tvilende til at den skal holde i ca 25 mil, slitasjen er relativt stor etter bare 25km. Noen som vet om man kan legge ny tape oppå den gamle når den blir slitt eller om det må renses skikkelig først, evnt bruke rensemiddel på gjenværende tape før pålegging av ny?
Uansett artig å prøve alternativer til smøring som jeg er rimelig lei av når det veksler rundt null grader:)

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk