tirsdag 28. februar 2012

Nytt værskifte - nye spor

I går var det tørrføre over 400 m, og flotte forhold i rundene på Skimtplatået. Men i dag er det mye varmere igjen, faktisk opp mot 10 grader i sola, så snøen omdannes raskt. I dag ville jeg ha brukt sølvklister, som tåler blanding av grov og finkornet snø. Rode silver fungerer bra, det samme gjelder swix KR50. LF 10 glider.

I dag har Lier kjørt fra Eiksetra via Løken over til Saga, Nykjua og Kanada. Drammen har kjørt fra Sparavollen til Tverken, både via Landfallhytta og den standard "motorveien" fra parkeringsplassen på Landfalltjern.

3 kommentarer:

Haflan sa...

Gikk fra Landfallhytta og alle rundene på skimtplatået i formiddag. Det var veldig sugende føre alle steder hvor sola hadde tatt tak. Liten forskjell på nykjørt og daggammelt spor.

Egil sa...

Hei
Her oppe under Tverråsen (435 moh.),er det nå pluss 4gr.kl.21.15.Var nede i 2gr kl.20.45 ca.30 cm snødybde.
Hilsen Egil Chr. Thorstensen

Anonym sa...

varmt på skimten nå: lier-ski.com.
ikke bra...

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk