søndag 26. februar 2012

Harde spor, men Drammen og Lier kjører på nytt

Da er det søndag, og mye kaldere igjen, forbigående visstnok, men det betyr at løypene er harde nå, etter mildværet i går.

Drammen har kjørt lysløypene på Spiralen, samt opp til Tverken og Skimten via Skimtrunden + Kamstrupen og Marimyr via Goliaten. Lier kjører på morgenen Eggevollen-Eiksetra-Skimten, samt rundene på Storsteinsfjell og Tverråsen. Det kjøres også til Svarthamna og over til Saga, Nykjua og Kanada på formiddagen.

Nedre Eiker har kjørt Årbogen samt inn til Solbergvann.

Jeg anbefaler folk å gå der det er frest og satt nye spor i dag, hvis ikke bør du ha ferdighetene i orden og gå på rent isklister. Går du i nykjørte spor bør du ha isklister i bånn (swix blå klister) og feks universalklister oppå. Rode multigrade klister er meget anvendelig.

God tur!

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk