søndag 20. mars 2011

Nykjørte spor etter mildvær

Det var ganske varmt i går, opp mot +5 grader, og da ble det veldig isete enkelte plasser når det frøs på om kvelden. Det vil være isete en god stund hvis ikke løypene kjøres på ny. Her bør det i så fall benyttes klister med dekning (isklister + multigrade/vr50 bør gjøre nytta)

Men, Drammen og Lier kjører, Lier kjørte alt av spor i eiksterområdet i går kveld, inklusive Storsteinsfjell og ned til Undersrud, samt opp til Breili fra Røine. Her får man da fram den finkorna snøen som ligger under, og her kan man gå på voks.

Drammen kjører lysløypenettet på Spiralen, samt opp til Tverken og alle rundene (Skimten, Tverråsen, Kamstrupen-Marimyr).

Der hvor det er nykjørte spor, bruk grunnvoks og aktuell voks. Nå på morgenen (akkurat nå er det -12 og blå føre..) ville jeg brukt Rode Weiss, utover dagen bør man nok over på nullsmøring, slik som Rode zero eller VR55. Dette må dere se litt an utover dagen, det er litt vanskelig å spå hvor varmt det kan komme til å bli :-)

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk