fredag 11. mars 2011

Godt vinterføre!

Fremdeles godt vinterføre, ca -2 til -3 grader, noe som gir gode forhold for Rode Weiss, evnt Multigrade, eller swix VR45. Bland gjerne inn ett lag mykere smøring midt under skia som dekkes med et lag hardere smøring (feks VR 50 som dekkes med VR45)

Drammen har i dag kjørt løypenettet sør for Tverken. Modum har også vært på farten, mellom Engersetra og Nygårdshøgda, samt på Heståsfjell. Dessuten så har Øvre Eiker kjørt fra Hokksund og helt opp til Snaukollen. Nedre Eiker har kjørt på Årbogen. Jeg er litt usikker på Lier, men regner med at det er kjørt fra Kanada.

Turtipset i helga er å gå til Snaukollen, start feks fra Ulevann :-)

2 kommentarer:

Alf Jondahl sa...

Gikk fra aronsløypa opp kamstrupen, tverken og rundt storsteinsfjell i ettermiddag/kveld. Hadde først smurt med bare rode multigrade, men det ga litt lite feste. Smurte et lag med v50 også, og hadde godt feste store deler av runden. Litt glattere på lier-siden der det var mer isete i sporet.

Alf Jondahl sa...

Det var forresten -0,5 på tverken og -1 på skimten, i 6 tida.

Flotte forhold, til storsteinsfjell var det ikke mange som hadde gått idag, så det var perfekte spor.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk