lørdag 26. mars 2011

fine forhold igjen

Da har det fryst på, og når man kjører spor på nytt, kommer mer finkorna snø med bedre glid fram. Bruk isklister i bånn og universalklister oppå, særlig i lavere områder. Noen har også rapportert om at klister med dekning kan fungere, særlig i høyden. Jeg tror klister med dekning er det beste tipset i dag, feks swix isklister som brennes inn, avkjølesm og dekkes med rode multigrade

Drammen kjører i dag Skimtrunden og Tverråserunde, før alle løyper på Spiralen kjøres via Tverken og Årkvisla.

Lier kjørte i går kveld alt av løyper i Eikseterområdet, samt opp til Skimten og Storsteinsfjell. I tillegg ble det kjørt Øverskogen-Breili. Det er også kjørt fra Kanada via Nykjua og Saga til Eiksetra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det er ikke hvert år man opplever det, men nå er det supert skareføre på Tverråsen, man kan praktisk talt skøyte overalt der!

Gunnar Schei sa...

jepp, sånn var det i fjor også, men det var i midten av april

Anonym sa...

Kan ikke skjønne at Lier mener det er kjørt løyper på fredag. Var selv ute i går og det var bare holke. "T4 Lier" har i følge skisportet.no stått stille i 14 dager, og det stemmer med føret i går. Men Drammen er flinke. Fantastiske løyper - hver dag!!

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk