onsdag 31. mars 2010

Påskefrokost på Skimten

På søndag er det igjen klart for den tradisjonelle påskefrokosten på Skimten. Som tidligere år er det vertskapet på Eiksetra, i samarbeid med Drammen og Oplands Turistforening, som serverer egg og bacon fra kl 9 til egga tar slutt, som de sier selv :-)

Dette pleier å være et godt besøkt arrangement med deltakere fra alle aldersklasser, selv om barnefamiliene nok er i flertall.

Det tas forbehold om vær og føreforhold, men foreløpig ser det greit ut. Bildet er fra frokosten i fjor.

Nye spor: I dag kjører lier spor i Eikseteromrpdet og opp til Skimten og Storsteinsfjell. Modum kjører fra Engersetra til Nygårdshøgda.

Smøring: Det er universalklister som gjelder nå i lavereliggende områder. men legg merke til at det meldes om nysnø i høyden. Man kan satse på rubb, eller bruke tørrvoks, feks VR50/55, med et meget tynt lag herdet sølvklister i bånn.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk