søndag 28. mars 2010

skiføret på palmesøndag

Oppdatering mandag morgen: Det er 0 grader på Eiksetra, og det har snødd et par millimeter i natt. Lier kjører i dag fra Eiksetra, forbi Lelangen til Saga, Nykjua og Kanada, samt inn til Åsvanna og til Fallet. Løypene fra Røine til Breili ble kjørt på fredag.

I dag eller i morgen tidlig ville jeg tatt turen til Breiliflaka, fordi det ser ut til at dette er muligheten vi har for fint være i påska.

Smøretips: Før helga ble store deler av løypenettet i Finnemarka kjørt opp, men pga regn i går ble det bløtt flere steder, og i natt frøs det på, slik at det er harde, isete spor fra morgenen og flere timer utover dagen. Derfor bør man smøre med isklister i bånn, som brennes inn i sålen og settes ut til herding. Før turen legger man på et lag med universalklister, feks Swix vm, eller Rode multigrade.

Nye spor søndag: Drammen har i dag kjørt opp mesteparten av hovedløypenettet, hvilket betyr Spiralen-Landfalltjern-Tverken, og videre inn til rundene på Tverråsen og Skimten. Det er også satt spor fra Tverken til Marimyr via Goliaten.

Lier kjører opp freser opp løypene i Eikseterområdet i dag, samt opp til runden på Storsteinsfjell. Det er litt usikkert hvor lenge denne runden vil fortsette å være åpen, så jeg anbefaler folk å ta en tur ut til Utsikten i dag.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk