mandag 1. mars 2010

Første føremelding i mars

Onsdagsoppdatering: I dag kjørte Modum løypene på Hovlandsfjell, samt Sponevollen til Kluftetangene. Drammen kjørte hovedløypene på Spiralen og til Tverken.
---------------------------------------------------------------------
Tirsdag:
Tempen varierer, men midt på dagen er det -1 grad. Dette er føre for Rode Multigrade eller Swix VR50 (kan blande inn litt VR45 også). I dag har Drammen kjørt hele hovedløypenettet igjen, ivrig gjeng :-)
Lier har kjørt de fleste løypene i Eikseterområdet, samt opp til Skimten og Storsteinsfjell, og ned til Undersrud.
---------------------------------------------------------------------
Mandag: Da er våren her (?), siden vi skriver 1.mars i dag. Det er fremdeles vinter ute, og det vil nok holde seg slik i mange uker ennå. Tidligere år har jeg pleid å si at det har vært en god og lang vinter når man kan gå på ski i mai. Min personlige rekord er 13.mai (2006) når jeg tok en tur fra Solvang til Svarthamna. I år ser det ut til at det kan bli liknende forhold, men alt avhenger av hvor mange netter vi får med frost i april. Vi får se :-)

Enn så lenge så er det meget vinterlig, mye snø i marka og strålende forhold med -3 grader. På dette føret vil jeg selv gå på Rode Weiss, evnt VR 45. Blå extra kan også fungere, men kan kanskje bli litt bakglatt hvis tempen skulle stige litt.

I dag har Drammen kjørt opp alle hovedløyper, både på Spiralen og innover mot Tverken og rundene på Skimten, Kamstrupen og Tverråsen. Lier kjører ikke spor i dag, men det aller meste er kjørt i helga. Lier melder også at løypene fra Røine til Breili er kjørt, så her ligger mulighetene åpne.

På sørsida har det blitt kjørt i Strømsåsen og på Konnerud i løypene fra Dalen-Sifhytta-Sagdammen. Her er også det aller meste kjørt i løpet av helga, og det er veldig gode forhold i området Heia-Katthusdalen.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk