torsdag 1. april 2010

Våt nysnø - ikke akkurat påskeføre

Smøretips: Det er ikke akkurat påskeføre om dagen, det har kommet en del nysnø det siste døgnet, det er våt snø rett over 0 grader. Dette er jo litt trøblete, Nils i Finnemarkabloggen anbefaler rubb. Jeg tror også at VR60 vil fungere bra i dag, husk grunnvoks i bånn. LF10 glider er også et godt tips.

Nye spor: Heldigvis er det fremdeles stor innsats fra løypemannskapene. Lier har kjørt en rekke spor: Eggevollen-Eiksetra-Svarthamna, opp til Skimten og Storsteinsfjell, Alvdal, Vrangen og Løken. Drammen har kjørt fra Underlia til Landfalltjern, Tverken, Skimtrunden, Tverråsen og Kamstrupen. De melder også om at det ikke vil bli kjørt fra Kastanjesletta, Strøtvet eller sykehust/t.haug statuen pga lite snø.

Nedre Eiker har også vært meget aktive, fra Ulevann til Langvann, rundt Vrangla og ned til Dypingen. Det er også kjørt fra Ulevann via Solbergvann til Vrangen og Marivann.

I dag vil jeg anbefale en tur fra Ulevann rundt Vrangla, her er det familievennlige løyper og mange fine rasteplasser langs vannene.

Forøvrig tar jeg gjerne i mot kommentarer på føreforholdene, jeg er ikke like mye ute i skauen nå som vanlig, av flere årsaker. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk at det er en sånn side!!
Har hytte i marka, og bor i Sogn, så har null peil på føret!!
Skal på hytta i mårra, så var innmari greit å komme innpå her og faktisk vite hva vi går til når vi kommer fram!!!
Glimrende!!
Hilsen ektepar fra Sogn! :D

Gunnar Schei sa...

takk for ros :-) artig at folk drar fra Sogn til Drammen for å komme på hytta. Det pleier vel snarere å være motsatt! :-)

Anonym sa...

skulle nesten tro det var en aprilspøk

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk