torsdag 2. april 2009

Hvor går denne løypa??

På vei opp til Drafnhuset i går så jeg et skispor som jeg ikke har lagt merke til før. Det er satt spor fra Austadveien, rett nedafor krysset opp til Drafnkollen. Løypa følger veien Drafnkollen i ca 200 m og så forsvinner den inn i skogen. Løypa har ikke vært kjørt på et par uker tipper jeg.

Den starter jo helt nede i bebyggelsen, og er et alternativ for de som ikke kan eller vil kjøre bil opp i åsen, eller synes det er langt å gå.

Er det noen som vet hvor denne løypa går hen? Haukås? Kølabånn? Kommer den inn på løypa fra Drafnhuset kanskje?

Løypeoppdatering: Det var igjen kaldt i natt. I dag har Drammen kjørt hele lysløypenettet på Spiralen, inkl ned til Kastanjesletta og Strøtvedt, samt ned til Årkvisla. Det er også kjørt fra Konnerud skistadion og inn til Hellashytta, samt opp til Dalen via Steglevann og Sagdammen. Lier kjører i dag løypenettet i Eikseterområdet. Nedre Eiker har kjørt fra Mif-hytta, lysløypa og inn mot Sirikjerke

Smøring: Nå er snøen for det meste omdanna, så nå ville jeg satsa på en universalklister med et tynt lag isklister i bånn som brennes inn.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk