mandag 6. april 2009

Fine forhold fortsatt

I natt frøs det på igjen, så det er fine forhold nå fra morgenen, litt skarpt kanskje, men utover dagen blir det reale påskeforhold. Drammen har allerede kjørt opp lysløypenettet i dag, og vil utover dagen kjøre opp Kamstrupen, Tverråsen og Skimtrunden. Øvrige kommuner har foreløpig ikke kjørt noe i dag. Lørdag ble det satt scooterspor i løypene til Øvre Eiker i området Snaukollen-Øyvannet.

Hvis man vil ha seg en tur på markas høyeste punkt, på Breiliflaket, så er det mulig, men det er 5 dager siden løypa ble kjørt sist fra Modum. Breiliflaket er dagens turtips, man kan starte fra flere plasser, Kanada, Røyne, eller Modums løypenett (hvor jeg ikke er særlig godt kjent)

Smøring: Fremdeles ganske enkelt, i dag går jeg med isklister i bånn og universalklister oppå. Det er også mulig å bruke lilla eller rødt klister på toppen.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk