fredag 27. mars 2009

Føremelding for helga

Oppdatering lørdag morgen: I dag er det -2 i høyden, rundt 0 i lavere områder. Lier kjører fra Eiksetra til Løken, videre over til Lelangen, Nykjua, Fallet og inn til Breili. Drammen kjører de aller fleste løyper i dag, også ned til Strøtvedt og Kastanjesletta. VR45 bør fungere bra i dag, muligens VR50 hvis tempen stiger,

Fredag: 4-5 minusgrader i høyden, noe varmere lenger ned, og det er lett snøvær. Drammen kjører hovedløypene, dvs Spiralen, opp til Tverken fra Landfalltjern og Hvalsdammen, rundene på Skimten og Tverråsen, samt Kamstrupen. Nedre Eiker har kjørt lysløypa på Årbogen, og vil i morgen tidlig preppe hovedløypene i Ulevannsområdet. Lier kjørte i går fra Fallet til Breilivannet, samt løypene i Nykjua-Kanada området, og kjører i dag løypene i Eikseterområdet, inkl Avdal og Storsteinsfjell.

Smøring: blå voks fungerer fint i dag, muligens blå extra eller VR45 i lavereliggende områder. Jeg anbefaler grunnvoks i bånn fordi en del gammel snø kan blande seg inn i nysnøen og gi slitasje på smøringa.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk