lørdag 7. mars 2009

Drammen setter spor i snøværet

I dag er det -1 grad i høyereliggende områder, og lett snøvær. I lavereliggende områder er det såvidt over 0 grader. Drammen har kjørt rundene på Skimten og Tverråsen, samt Kamstrupen til Marivann, og kjører nå lysløypenettet på Spiralen. Nedre Eiker kjørte i går, og vil kjøre igjen i morgen når det er meldt større snømengder enn i dag, det samme gjelder for Lier. Så i dag er nok løypenettet til Drammen å foretrekke :-)

Smøretips: I dag er det enklere, fordi det har blitt litt kaldere. I høyereliggende områder er det minusgrader i fallende nysnø, så her ville jeg ha satsa på VR45. I lavereliggende områder, hvis du kjenner at snøen er litt kram, er VR50 å foretrekke. På toppene, feks Skimten og Nykjua, har snøen vært tørr hele uka, så her er det blått (eller VR40) som gjelder, da Vr45 kan bli litt for myk i fallende snø som er kaldere enn 2 minusgrader.
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk