torsdag 12. januar 2023

Nye spor i Drammen og Lier

Det har fryst på en god del i skogen, særlig i høyden. Dette betyr fastere spor, men også litt skarpt føre de fleste plasser. Det er føre for klister. Jeg ville sprayet grunnklister i bånn og hatt universalklister oppå.

Nye spor i Lier, veldig interessant at det er kjørt både til Svarthamna og runden til Lelangen - sistnevnte skjer ikke så ofte og krever mye snø. Sjekk ut Lelangen-runden. Det er satt spor i Eikseterområdet og Tverråsen, Skimten og Tverråsen. Drammen har kjørt indre løype fra Spiralen til Tverken og Kamstrupen.

1 kommentar:

Runar sa...

Supert på Tverråsen og Skimtrunden i dag, bedre forhold der i høyden enn nedafor Tverråsjuvet, men det er kurant der også men noe mer humpete løyper pga at det har vært endel ising som de ikke ennå har fått frest opp skikkelig. Goliattraseen er fortsatt litt myk og den også ganske humpete i sporet men omsider er den der med sporsetting! Etpar steder det kan bli overvann eller snøen smelte bort pga vannsig ved mer regn men forøvrig finfint.
Løypa videre fra Marimyr retning Ulevann var klink is..så gikk altså Goliatrunden derfra.
Valgte i dag "smørealternativet" Gunnar ikke er så glad i, så smøretipset får stå åpent;-)

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk