fredag 2. februar 2018

Klart for en strålende vinterhelg!

Da ligger det meste til rette for en strålende vinterhelg dere. Det er kanskje meldt litt kaldt vær, men sola skal skinne og nå som vi skriver februar så vil dette faktisk hjelpe på.

I dag har mange løyper blitt kjørt på nytt, og det meldes om fine forhold de aller fleste steder.

Drammen har kjørt Spiralen-Tverken-Skimtrunden, samt Kamstrupen og tilbake via Goliaten
Lier har kjørt Eggevollen-Eiksetra-Svarthamna samt Tverråsen. Det er også kjørt fra Eiksetra og helt til Kanada, samt ned til Avdal.
Nedre Eiker har kjørt Ulevann-Solbergvann-Kamstrupen
Øvre Eiker har kjørt opp til Snaukollen!

Det er derfor en sjelden mulighet til å gå til Snaukollen nå, som jeg ville ha benyttet meg av.

Det er også Hauren i helga, smøretips kommer. Merk at det er meldt kaldt vær, så festet vil være null problem - det er gliden som vil gi utfordringer.

Smøretips: -7 grader nå, og nye spor har fått fram mer finkorna snø. Vanlig blå swix vil fungere bra, men siden det er noe grovere snø enkelte steder ville jeg lagt en grunnvoks i bånn som man smelter inn først. Sikkert lurt også på søndag (hauern)

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk